השרה תמנו שטה: "אין עצירה של העלייה; יש שיח דיפלומטי"

אסתי פלד No Comments on השרה תמנו שטה: "אין עצירה של העלייה; יש שיח דיפלומטי"

שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה ב"מהדורת המרכזית": "חמור מאוד שדלפו דברים סגורים מדיון מדיני. אנחנו מתנהלים מול הציר המשפטי והדיפלומטי. אני שמחה שגם היום השלטונות ברוסיה אומרים את זה. אני אופטימית"

צילום: משה שי / FLASH90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת הקליטה, פנינה תמנו שטה (כחול לבן) שוחחה הערב (שלישי) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית, והתייחסה לטענות החמורות שהשמיע אמש סגן ראש מח"ש לשעבר, משה סעדה. "אני חושבת שאין מערכת שאינה נתונה לביקורת. יסודות המדינה חשובים, אבל אין מערכת שחפה מביקורת. הדברים מאוד מטרידים.

לדבריה "את סעדה עצמו אני מכירה מדיונים בוועדות הכנסת שבהם הטחתי בו האשמות כבדות על סגירת תיקים של צעירים יוצאי אתיופיה שחוו אלימות משטרתית. הוא צריך להפנות אצבע מאשימה גם אל עצמו. מבחינתי גם כשסוגרים תיקים שקשורים לאזרחים פשוטים זו שחיתות לא פחות חמורה".

לאחר מכן, היא נשאלה על המשבר מול רוסיה בנושא העלייה: "אין עצירה של העלייה. הנושא שבגינו הפרשה הזו צפה זה הסוכנות, אבל העלייה ממשיכה. אנחנו עוקבים עם יד על הדופק בכל מה שקשור לסוכנות היהודית שם. צריכים להיות זהירים בלשוננו".

היא הוסיפה: "חמור מאוד שדלפו דברים סגורים מדיון מדיני. אנחנו מתנהלים מול הציר המשפטי והדיפלומטי. אני שמחה שגם היום השלטונות ברוסיה אומרים את זה. אני אופטימית. אלה גם זכויות של אזרחים רוסיים, פוטין אף פעם לא הביע מורת רוח מהעלייה. כמובן שאנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות".

תמנו שטה התייחסה למועמדותו של יו"ר כחול לבן לתפקיד ראש הממשלה: "אני חושבת שגנץ בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב ממשלה. אני מברכת על החיבור עם תקווה חדשה. רבים, גם מהימין הממלכתי שאני משתייכת אליו – מברכים על כך. גנץ היום המבוגר האחראי בזירה הפוליטית שיודע לדבר עם כולם, כולל החרדים. מה שחשוב זה למדוד אנשים על פי המעשים והעקביות, וגנץ מאוד עקבי ביחסיו הטובים עם המפלגות החרדיות".

עוד אמרה: "אנחנו אמרנו בריש גלי שמאוד נשמח שאיזנקוט יצטרף לשורות כחול לבן. אדם כמוהו ששירת את המדינה והעם עשרות שנים הוא בעל תרומה משמעותית לזירה הפוליטית".



0 תגובות